Citroën Xantia

Citroen Xantia byla představena v roce 1992 ve verzi liftback (označení Berline), jakožto nástupce Citroënu BX. O tři roky později se začala vyrábět také verzi kombi (označení Break). Velmi oblíbený byl také model Xantia Activa, který nabízel elektronické řízení tuhosti odpružení, zážehový motor 3.0 V6 24V a hydraulickou pístnici namontovanou na stabilizátoru. Modernizace se Citroenu Xantia dostalo v roce 1997, kdy vůz získal nové svítilny, masku chladiče, blatníky, imobilizér a hlavně prodloužení předního převisu o pět centimetrů. Výroba vozu byla v Evropě ukončena v roce 2001. Za nástupce se považuje Citroen C5. V Iránu se vůz prodával až do roku 2010 pod označením Citroen Xantia Saipa.

Technické údaje

  • Délka      4524 mm
  • Šířka     1755 mm
  • Výška     1400 mm
  • Rozvor     2740 mm
  • Objem nádrže     65 l
  • Karoserie     5-dveřový liftback (Berline), 5-dveřové kombi (Break)
  • Třída     střední

Motorizace Citroën Xantia


Benzinové motory

  •     1.6 8V 65 kW
  •     1.8 8V 66 kW
  •     1.8 8V 74 kW
  •     1.8 16V 81 kW
  •     2.0 8V 89 kW
  •     2.0 16V 112 kW
  •     2.0 8V CT
  •     3.0 V6 24V 140 kW 


Naftové motory

  •     1.9 D 51 kW
  •     1.9 SD 55 kW
  •     1.9 TD 66 kW
  •     2.1 TD 12V 80 kW
  •     2.0 HDI 66 kW
  •     2.0 HDI 80 kW
     

Citroën Xantia na videu

 

Citroën Xantia  v recenzích

Xantia v roce 1993 nahradila předchozí téměř jedenáct let produkovaný typ BX. Jeho hydraulické systémy řadu motoristů zradily, a to vinou značného stáří i zanedbané údržby. U mladší Santie pracuje vše s téměř absolutní spolehlivostí, i když správná údržba je podmínkou i zde. Více na tipcars.com

Automobilka Citroen vyráběla vždy neobvyklé automobily pro nekonformní klientelu vyhledávající extravaganci, vyspělou techniku, účelná konstrukční řešení a které nevadilo nedokonalé image značky. Na konci osmdesátých let dostalo dvorní Citroenovo designérské studio Bertone zakázku na design nového automobilu, který má ctít tradiční hodnoty značky, má být větší něž tehdy dosluhující BX a menší než reprezentativní model XM. Více na auto.cz.