Citroën GS

Citroën GS patří mezi zástupce střední třídy. Vyráběl se od roku 1970 až 1986. Po sedmi letech prodeje se vůz dočkal faceliftu s označením Citroën GSA. Model GS vycházel z úspěšného DS, od kterého podědil systém odpružení a kotoučové brzdy na všech kolech. Za dobu existence se prodalo celkově 2 474 346 kusů. O oblibě svědčí i v roce 1971 získané ocenění Evropský automobil roku. Citroen GS se dočkal tří základních verzí GS Confort, GS Club a GS Pallas, které byly postupně doplněny o sportovní GS (a) nebo limitované edice(GS Basalte nebo GSA Cottage Break).

Technické údaje

  • Délka:  4120 mm
  • Šířka:   1608 mm
  • Výška: 1349 mm
  • Rozvor: 2550 mm
  • Rozchod kol: předních 1378 mm
                           zadních 1328 mm
  • Objem nádrže:     45 l
  • Hmotnost:    880–965 kg
  • Karoserie: 5- dveřový hatchback a 3- a 5- dveřové kombi
  • Třída:     střední třída
  • Převodovka:     3-stupňová s autom. spojkou, 4-stupňová manuální, 5-stupňová manuální

 

Motorizace

  •  1015 cc flat-4 air-cooled
  • 1129 cc flat-4 air-cooled
  • 1222 cc flat-4 air-cooled
  • 1299 cc flat-4 air-cooled
  • 2x497.5 cc Wankel engine

Citroën GS na videu

Citroën GS v recenzích

 Vyzkoušel jsem si verzi break - co se týče praktického využití, nemá oproti jiným kombíkům konkurenci, ale na druhou stranu i luxusní verzi Prestige, ve které se mimo jiné do 96 roku vozil i fr. prezident Chirac. Není to automobil, je to životní styl, osobnost.  Zdroj: cars.cz

Its fastback shape belied the fact it lacked a hatchback, and that wasn't put right until 1979, with the launch of the GSA in 1979. And it remained on sale in France until 1985 - looking fresh and modern against its upstart opposition. Zdroj: honestjohn.co.uk