Citroën C4 VTS

Citroen C4 VTS se vyráběl v letech 2004 až 2010. V Česku se začal prodávat v listopadu roku 2005. Celkem se vyrobilo 2 300 100 kusů tohoto vozu na hranici malé a střední třídy. Typ C4 nahradil dříve vyráběný model Citroen Xsara. Citroen C4 postupně získal od designérů různé varianty – vyráběl se sedan, kupé, v roce 2006 přišla na trh sedmimístná verze Grand C4 Picasso.

Vůz vyniká nadprůměrně dobrými jízdními vlastnostmi, přestože zadní náprava je klasické konstrukce s vlečenými rameny a stabilizátorem. Náklon v zatáčkách je minimální. Další kladnou vlastností vozu je dobré odhlučnění interiéru. Citroen C4 vyhrál v roce 2006 prestižní cenu Design of the Year za technologii budoucnosti. Tehdy šlo o inovativní hybridní systém Hybrid Air využívající benzínový motor a stlačený vzduch, který představuje klíčovou etapu směrem k vývoji vozu se spotřebou 2 l / 100 km. Úspěšná C čtyřka se vyrábí v dalších modifikacích i dnes a to C4, C4 Cactus, C4 Aircross, C4 Picasso a Grand C4 Picasso

Technické údaje

  • Délka:     4 273 mm
  • Šířka:     1 773 mm
  • Výška:     1458 mm
  • Rozvor:     2608 mm
  • Hmotnost:     od 1 181 do 1 416 kg
  • Karoserie:     Kupé: 3 dveře, 5-místná; sedan hatchback 5 dveří, 5-místná; Company 3 dveře, 2 sedadla sedan; sedan 4 dveře, 5-místná
  • Třída:     malá/střední
  • Převodovka:     manuální 5-rychlostní; manuální 6-rychlostní; robotické 6-rychlostní;automatická 4-rychlostní

Motorizace Citroën C4 VTS

Benzinové motory

  • 1.4i 90
  • 1.6i 110
  • 1.6 VTi 120
  • 1.6 THP 140/150
  • 2.0i 140/180

Naftové motory

  • 1.6 HDi 90/110
  • 2.0 HDi 90/110/138/140

Citroën C4 VTS na videu

Citroën AX v recenzích

Citroën dbá na bezpečnost, což je patrné už ze z letmého pohledu na základní výbavu VTS HDI: je tu šestice airbagů, ABS, jehož účinnost jsem si několikrát vyzkoušel a představoval bych si ji výraznější, ASR, EBD, EBA a ESP, které naopak účinkovalo dle mého soudu skvěle. Více se o tomto píše na autorevue.

Citroënu se nedá upřít, že se svými dvěma modely VTS (C2 a C4) to ve tvrdosti projevů myslí vážně, místy až příliš vážně, a že v jejich případě nechává vyniknout projevům, které ostatní značky všemožně potlačují i u modelů, jež prohlašují za své sportovní verze. Více na autowebu.