Aktuality

03.09.2015

Testujeme Citroen C4 Cactus v lesním terénu

Tvrdíte, že je Citroen C4 Cactus obyčejný crossover do města, který by jízdu v terénu nezvládl? Nemáte pravdu, vzali jsme jej do terénu a věřte, že nás nezklamal.

Kříženec hatchbacku a MPV


Na bocích má speciální panely Airbump, které vás ochrání před škrábanci z parkovišť. Airbag spolujezdce se kvůli rozměrné přihrádce nevešel do palubní desky, a tak je ve stropě. Střešní okno má UV filtr jako sluneční brýle, takže se přes něj nezahřívá interiér. Trysky ostřikovačů jsou integrované do konců stíracích lišt, a tudíž lépe očistí čelní sklo. Citroën C4 CACTUS je auto plné inovací. Je to ale zároveň crossover. To znamená, že vznikl jakýmsi křížením: klasického a praktického hatchbacku nebo MPV a nezastavitelného terénního auta. A výsledek si bere to nejlepší z obou dosud neslučitelných světů.

Dobrá trakce vozu


Nebudeme před vámi zastírat, že crossovery stráví většinu svého života jízdou po silnici, k občasnému výletu na nezpevněnou cestu ale hned nepotřebujete terénní pneumatiky, pohon všech kol a redukční převodovku. K tomu, abyste si mohli dopřát kvalitní krosový běžecký trénink a nemuseli přitom parkovat jen tak na krajnici frekventované silnice, stačí dobrá trakce a větší světlá výška. Obojí C4 Cactus nabízí. Pak už stačí jen citlivá práce s plynovým pedálem, přirozená obezřetnost a můžete se s autem jako my i brodit. Inu, stejně jako pichlavý kaktus je nezdolná květina, je stejnojmenný Citroën šikovným vozem a zvládá věci, které byste do něj možná ani neřekli.

cactus teren

Přednosti vozu


Pohon všech kol má totiž i své nevýhody, zbytečně zvyšuje hmotnost a větší jízdní odpory se negativně projevují i na spotřebě. A zrovna v těchto oblastech C4 Cactus nad svou konkurencí vyniká. I s nejsilnějším motorem v nabídce váží jen 1,1 tuny a spotřebuje méně než pět litrů na 100 km. Jedná se přitom o turbomotor o výkonu 110 koní, který nezklame ani pružností a zrychlením. Sám C4 Cactus se tedy stará o to, aby jeho negativní vliv na životní prostředí byl co nejmenší. Svoje terénní geny přitom dokáže využít i v městském provozu. Ochranné plasty a zvýšený podvozek se přece hodí třeba při parkování. Nemusíte se bát zvýšených obrubníků, zpomalovacích prahů, přejíždění výmolů a dalších překážek, světlá výška vám podobné nástrahy pomůže překonat. Stejné je to i s vyšší pozicí za volantem, kterou stylový C4 Cactus rovněž do jisté míry podědil po neforemných off-roadech. Ta totiž zlepšuje výhled a usnadňuje tak manévrování. Navíc auto můžete vyzbrojit couvací kamerou, parkovacími senzory nebo parkovacím asistentem, vše se bude v městské džungli opravdu hodit. O ochraně dveří před odřením (pomocí plastových panelů Airbump) už jsme psali. A nesmíme zapomenout na silniční předky, po nich vůz zdědil velice dobrý komfort odpružení, solidní jízdní vlastnosti a jednoduchou ovladatelnost.

Všestranný pracant


Nový Citroën C4 Cactus je moderním a velice všestranným autem pro aktivní majitele. K tomu navíc přidává styl, hravost a neotřelá řešení. Je to vůz, který vám bude dobře sloužit a navíc vás bude bavit. A kdybyste kvůli hlubokému sněhu a rozbláceným cestám přece jen potřebovali opravdovou čtyřkolku, i v tomto případě nabízí Citroën řešení. Podívejte se na model C4 Aircross, který si můžete pořídit rovněž se spolehlivým pohonem 4x4.


Všechny aktuality