Aktuality

02.08.2014

Neničíte si váš dieselový motor?

Někteří majitelé dieselových automobilů si stěžují na časté poruchy a drahé opravy motorů. Zdůvodňují to nekvalitním provedením vozu, ale není chyba na straně řidičů? V článku se podívám jakým chybám by se řidiči měly vyhnout, aby jim auto vydrželo co nejdéle.

První chybou bývá samotný nákup dieselového místo benzínového motoru. Pro popojíždění po městě či velmi rychlou jízdu raději zvolte benzinový motor, který je na to stavěný.

Moderní automobily jsou poměrně složitá zařízení, k jejichž používání je nutné mít alespoň základní znalosti. Nejvýraznější chybou u dieselových vozů jsou rychlá jízda ihned po startu vozu bez dostatečného prohřátí oleje. Tím dochází k většímu namáhání a opotřebování částí, které se za tu dobu nedokáží dostatečně promazat. U vozů bez turbodmychadla by si měly dát řidiči pozor na dochlazování motoru. Po absolvování delší jízdy se doporučuje při zastavení nechat motor ještě půl minuty běžet na volnoběh, aby se stačily dochladit všechny části motoru.

Neméně důležitá je i pravidelná a včasná výměna oleje. Dle zkušeností odborníků je optimální doba výměny po 20 000 kilometrech. Vše však závisí na stylu jízdy a kvalitě použitého oleje. Při rychlé jízdě "brzda plyn" se doporučený interval zkracuje na 10 000 kilometrů.
S kvalitou oleje i souvisí i kvalita nafty. Jen tankováním kvalitního paliva s aditivy ochráníte váš motor před nepříjemnými investicemi do servisu.

Pro váš motor není prospěšné ani navyšování výkonu softwarovou cestou pomocí takzvaného Chiptunníngu. Motor je stavěn na určitý počet koní a Nm a navýšení mu rozhodně neprospěje. Zvláště když neinvestujete do úpravy pístu, ojnice, klikové hřídele, ventilu a dalších vnitřností motoru.




Všechny aktuality